علت طولانی شدن سرماخوردگی چیست؟ 7 دلیل خوب نشدن سرماخوردگی | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

علت طولانی شدن سرماخوردگی چیست؟ 7 دلیل خوب نشدن سرماخوردگی | پزشکی


اصلا باارزش نیست چقدر خود را از شر میکروب‌ها و ویروس‌ها در امان نگه می‌دارید. همواره فصل‌های سرد سال قادراست سبب ایجاد سرماخوردگی در شما شود. سرفه، گلو درد و آبریزش بینی از علامت‌های متداولی سرماخوردگی است. اگر علامت‌های سرماخوردگی شما بیش از چند روز به طول انجدلگرمی یا احساس کردید به جای خوب شدن تقویت، حالتان روز به روز بدتر می شود مناسبتر است موارد زیر را مددید داشته باشید.

شما گرفتار استرس شدید هستید:

آیا شما نیز جزو آن دسته از مردمی هستید که همیشه احساس استرس دارند؟ هورمون استرس به نام کورتیزول قادراست سیستم ایمنی جسم را سرکوب کند و همین امر سبب می‌شود آسان تر سرما میل کنید و به سختی از شر علامت‌های آن خلاص شوید.

تسکین استرس به یاری یوگا، مدیتیشن، تمرینات وزنی یا تمرینات قلبی قادراست میزان هورمون اندورفین در جسم را زیاد شدن دهد. همانطور که می‌دانید اندورفین بر روی سیستم ایمنی جسم اثر مثبتی دارد.

خواب به اندازه ندارید:

امکان پذیر است به دلیل مشغله کاری یا دیگر موارد ناچار شوید صبح خیلی زود از خواب بیدار شوید. در چنین تقویتی امحل فقدان خواب وجود خواهد داشت. جسم شما برای اینکه بتواند به طور اثربخش با عفونت جنگیدن کند به خواب به اندازه احتیاج خواهد داشت.

خوابیدن و چرت زدن قادراست احتیاج جسم شما را در چنین تقویتی تامین نماید. خواب مناسبترین شیوه برای شارژ مجدد جسم و انرژی قسمتیدن به آن است.

شاید نتوان در این مقاله کوتاه ارزش واقعی خواب به اندازه و تاثیرات آن بر روی تندرستی جسم را بیان کرد. اما بایست به دلیل داشته باشید که خواب به اندازه قادراست به عملکرد مناسبتر سیستم ایمنی جسم یاری کند. مناسبتر است در شب ۷ الی ۸ ساعت بخواهید.

سیگار می‌کشید:

علت ها بیشتری برای ترک سیگار وجود دارد اما این مورد نیز قادراست علت مناسبی برای ترک سیگار باشد. سیگاری‌ها اکثر علامت‌های شدیدتری را به زمان سرماخوردگی از خود بروز می‌دهند. همینطور طول دوره سرماخوردگی در مردم سیگاری نسبت به دیگر مردم خیلی زیادتر است.

کارشناسان بر این باورند که علامت های سرماخوردگی در مردم سیگاری زیادتر از دیگرین دوام می‌یابد.

بیش از اندازه از ضداحتقان ها مصرف می نمایید:

وقتی که احساس گرفتگی در بینی می‌نمایید امکان پذیر است بخواهید از اسپری‌های بینی ضد احتقان مصرف نمایید. مصرف چنین موادی قادراست تقویت را به صورت مزمانی تسکین بقسمتد. اما به دلیل داشته باشید که اگر بیش از اندازه از این موارد مصرف نمایید نتیجه عکس خواهید گرفت. مناسبتر است از اسپری‌های ضد احتقان تنها سه روز مصرف نمایید.

اگر بیش از چند روز به استفاده این موارد بپردازید بینی شما به آن معتاد می‌شود و امکان پذیر است عفونت همیشگی در آن ایجاد گردد. اگر در این تقویت به یاری احتیاج داشتید از یک دکتر کارشناس یاری بگیرید.

بیش از اندازه به باشگاه می‌روید:

وقتی که سرما خورده اید می‌توانید تمرینات ورزشی را نیز انجام دهید اما تمرینات شدید قادراست فشار اضافی بر روی سیستم ایمنی جسم وارد کند. به همین خاطر وقتی که مریض هستید از تمرینات و فعالیت‌های ورزشی روش همانند یوگا یا پیاده روی مصرف نمایید.

وقتبندی تمرینات ورزشی خود را تغییر دهید. به جسم خودتان گوش نمایید. استآسان کردن در روزهای آغازین سرماخوردگی قادراست شما را از بروز تقویت سخت حفظ کند.

در واقع حساسیت دارید:

فصل بهار تنها فصلی نیست که حساسیت در مردم برانگیختن می‌شود. مواد حساسیت زایی که در دورن منزل وجود دارد نیز قادراست حساسیت شما را بدتر نماید.

زیادتر بیماران نمی‌توانند بین سرماخوردگی و حساسیت تمایز و فرق قائل شوند زیرا هر دوی این موارد امکان پذیر است علامت‌های مشابهی همانند آبریزش بینی، سرفه و گلو درد را به همراه داشته باشند.

اگر علامت‌های شما زیادتر از یک یا دو هفته به طول انجدلگرمی و در عرض چند روز خوب شدن نیافتید مناسبتر است حساسیت خود را تحقیق نمایید. به یک دکتر کارشناس رجوع نمایید و معالجه خوب را بیابید.

امکان پذیر است تقویت حادی وجود داشته باشد:

اگر دیگر علامت‌ها همانند خستگی، تب، درد عضلات، فشار سینوس‌ها یا گرفتگی خیلی بد را داشتید امکان پذیر است جسم شما گرفتار عفونت شدید شده باشد.

اگر سرماخوردگی زیاد شود قادراست سیستم ایمنی جسم را ضعیف تر نماید و ریسک دچار به دیگر عفونت‌ها همانند سینوزیت، برونشیت، عفونت گوش یا حتی ذات الریه را زیادتر کند. اگر سرماخوردگی شما دنباله داشت شک ننمایید و با یک دکتر مشورت نمایید.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد